Gadżety zapachowe

Jak dobrze wiemy, moc przekazu wizualnego jest dziś dużo mniejsza niż kiedyś, ponieważ żyjemy w świecie, w którym konsumenci są nieustannie bombardowani różnego rodzaju obrazami. Dlatego wielu ludzi nauczało się żyć, nie zwracając uwagi na plakaty, billboardy, ulotki. Poświęcamy dziś znacząco mniejszą uwagę na bodźce wzrokowe. Z drugiej strony niedoceniony wciąż jest zmysł węchu, który wpływa bezpośrednio na wspomnienia i emocje. Pozwala to stosować marketing zapachowy i uzyskiwać bardzo dobre wyniki sprzedażowe.

Jak działa zapach z gadżetów zapachowych?

Przykład gadżetu zapachowego? Zawieszka samochodowa wydzielająca delikatną nutę kawy. Posiadamy w swoim zestawie zapachy:

kawy latte

cappuccino

kawy klasycznej

oraz inne

Kierowca, który odczuwa ten zapach, mimowolnie pomyśli o zatrzymaniu się na najbliższej stacji i zakupieniu kawy dla siebie. Jeśli nie jesteś właścicielem stacji benzynowej, ale prowadzisz niewielki kiosk ze słodyczami, zainteresować mogą Cię zapachy takie jak: czekolada gorzka, czekolada ze skórką pomarańczy, krem orzechowy i tym podobne.

Mechanizm działania jest ciągle taki sam. Zmienia się tylko nuta zapachowa na taką, która kojarzy się z Twoją marką! Klienci nawet w domu czy w samochodzie będą bombardowani skojarzeniami z Twoją ofertą.

Dodatkową korzyścią ze stosowania gadżetów zapachowych jest obdarowanie klienta jakimś użytecznym przedmiotem, dzięki czemu wzbudza się w nim dodatkowe pozytywne emocje.

Jak ważny jest zapach w reklamie?

Jak istotne jest budowanie brandingu zapachowego pokazuje garść informacji porównująca zmysł węchu ze wzrokiem i słuchem:

1

ludzie zapamiętują zapachy z 65% dokładnością aż do roku, natomiast wzrokowy przekaz utrzymuje się na poziomie 50% do 3 miesięcy

2

zapach ma silne połączenie z pamięcią i łączy się z emocjonalnymi obszarami mózgu bardziej bezpośrednio niż z innym zmysłami

3

przy zmyśle węchu najpierw odczuwamy reakcję emocjonalną, a dopiero w późniejszym etapie identyfikujemy zapach

Dodatkowo wykorzystujemy innowacyjny materiał kompozytowy EVA, który:

uwzględnia do 40% esencji zapachowej

umożliwia oddania dowolnego zapachu

umożliwia nadanie dowolnego kształtu

jest miły w dotyku

trwałość (od 30 do 60 dni po otwarciu)

Skorzystaj i Ty z naszej oferty gadżetów zapachowych

Jest to niepowtarzalna szansa połączeniu kilku istotnych dla strategii marketingowej możliwości:

możesz utworzyć niepowtarzalny branding zapachowy dla Twojej marki

uzyskasz gadżety, którymi obdarujesz swoich klientów, budząc w nim pozytywne emocje

umocnisz więź z Twoim sklepem poprzez pozytywne skojarzenia zapachowe

rozpoczniesz lub rozwiniesz skuteczny marketing zapachowy, który znacząco może zwiększyć wyniki sprzedażowe Twojej firmy

a przede wszystkim będziesz o krok przed konkurencją, dzięki czemu będziesz mógł pozyskiwać nowych klientów

Skontaktuj się z nami