Co to jest aromamarketing?

Data

Udostępnij

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Definicja aromamarketingu brzmi dość zawile: jest to bowiem proces polegający na identyfikowaniu pozytywnych zapachów/perfum związanych z daną firmą i włączeniu ich do procesu marketingowego w miejscu sprzedaży w celu wpłynięcia na zachowanie klientów. Inaczej mówiąc, marketing zapachowy polega na skojarzeniu przez klienta pewnego zapachu z firmą, aby zachęcić go do zakupów. Zasada działania jest więc podobna do znanych logotypów. W końcu zapach, tak samo jak wzrok, jest nieodłącznym elementem życia codziennego.

Nie od dziś wiadomo, że dzięki konkretnym nutom zapachowym można wywrzeć pozytywne opinie na temat produktu czy też usługi, a co za tym idzie, także zachęcić do podjęcia konkretnej decyzji. Dzieje się tak dlatego, że aromaty oddziaływają na nasz nos w większym stopniu, niż to sobie uświadamiamy. Niestety mamy tendencję do marginalizowania znaczenia, jakie zapach ma dla naszego samopoczucia.

Badania nad aromamarketingiem dowodzą, że przyjemny zapach poprawia nam nastrój nawet o 40%, szczególnie gdy kojarzymy go z jakimś radosnym wspomnieniem np. z czasów dzieciństwa. Warto wykorzystać ten fakt w celu zwiększenia sprzedaży.